Challenge

Op zoek naar een sterke boost voor hun merk belandde Spermalie bij Say Hey. De opdracht luidde: maak ons merk hedendaagser, hipper, ruimer inzetbaar en compatibel met hedendaagse media, maar met respect voor traditie en herkenbaarheid.

Een merkidentiteit die de traditie, maar ook de passie, professionaliteit en warme sfeer van de school weerspiegelt, dat is het resultaat. Spermalie had met een sterke reputatie en breed aanbod aan praktijkopleidingen binnen de horeca-, hospitality-, reis-, recreatie-, communicatie- en mediasector dan ook meer dan ingrediënten genoeg om aan die opdracht te voldoen.

Branding en design voor Spermalie, waar gastvrije en klantgerichte dienstverlening centraal staat.

Branding

Ontplooi de passie

Spermalie is een plaats waar jongeren hun passie voor de horeca, hospitality en communicatie kunnen ontplooien. De school staat voor kwaliteit, samenhorigheid en professionaliteit. Daarom staat de leerling ook letterlijk en figuurlijk centraal in de branding die wij voor hen ontwikkelden.

Visuals van Instagram Stories - voorbeelden

Drukwerk

Prestige en stijl

Binnen het Vlaamse onderwijslandschap is Spermalie al meer dan 70 jaar een klinkende naam en een gevestigde waarde. Het is een school die de zaken samen aanpakt. En daar hoort een huisstijl bij die deze waarden uitstraalt, met de student als persoon centraal. Zo'n huisstijl wordt ook steeds vastgelegd in een een uitgebreide en duidelijke huisstijlgids.

Baseline

Geef vorm aan je toekomst

De nieuwe baseline onderstreept de ambitie van Spermalie om studenten te begeleiden bij het realiseren van hun dromen. De rebranding is erop gericht om een visueel aantrekkelijk en herkenbaar merk te creëren dat de waarden van de school uitstraalt. Het biedt de school een houvast om alle communicatie te kunnen stroomlijnen, op alle media, op alle mogelijk dragers en documenten.

Mock-up van magazine voor Spermalie

Van signalisatie tot gadgets

Een brand bestaat uit meer dan enkel huisstijl, logo en een folder. We leverden ook designs op maat aan voor enveloppes, naamkaartjes en bestickering. Dit alles met een modern design, gebaseerd op de frisse, nieuwe stijl. Daarnaast zorgden onze creatives ook voor gadgets. Cool ‘drukwerk’ zoals sokken en totebags dat met trots wordt gedragen. Een leuk extraatje voor de trouwe ‘fans’ (lees: docenten en studenten) van Spermalie.

Results

Via het project kon Spermalie een sterke en herkenbare merkidentiteit opbouwen. De nieuwe communicatie- en marketingtools dragen bij aan een positief imago van de school, waardoor jonge chefs en maîtres hopelijk hun droomcarrière zullen najagen bij hen. De slogan Geef vorm aan je toekomst is inmiddels een vast onderdeel van het vocabulaire van zowel docenten als studenten.