6 november 2025

De kunst van duidelijke communicatie

Duidelijke e-mails zorgen voor duidelijke boodschappen. E-mail blijft dan ook een cruciaal communicatiemiddel in je bedrijf, zowel naar medewerkers als naar je klanten. Tijdens deze workshop ontdekken we de juiste toon van communicatie voor jouw onderneming en hoe je doeltreffende e-mails opstelt die klantenbinding versterken.

  • 17u00: Verwelkoming met bites en drinks
  • 17u30: Opleiding & workshop
  • 20u00: Netwerkmoment

Onderscheid je door consistentie en professionaliteit

Ontdek hoe simpele tricks je e-mails meteen een stuk professioneler maken met de juiste opbouw, toon en structuur. Actieve communicatie getekend door duidelijkheid en een toon van begrip. Ideaal voor klantenservice, marketingteams en managers die streven naar consistente en betere klantcommunicatie. Deze opleiding biedt de tools en technieken die je nodig hebt om elke e-mail impactvol te maken.

What's on the menu?

Deze praktische workshop is opgebouwd in volgende onderdelen:

  • Basisprincipes: hoe bouw je e-mails op met een heldere structuur, de juiste toon en een duidelijke focus op het doel? Tips & tricks voor heldere en empathische communicatie.
  • Omgaan met ontevredenheid: leer hoe je professioneel en tactvol reageert op klachten via e-mail.
  • Analyse van voorbeeldmails: wat werkt goed en wat kan beter? We bieden je praktische inzichten die je direct kunt toepassen in jouw eigen e-mails.
  • Hands-on oefening.

What to expect?

  • Met vele jaren ervaring in communicatie en klantenservice zullen Nick Vandierendonck en Jürgen de Witte instaan om jou strategischer te laten omgaan met klantrelaties via e-mail.
  • Je ontvangt de key takeaways na de workshop.
  • Er is geen voorkennis vereist, alleen leergierigheid en een laptop!

Terugbetaling via KMO-portefeuille

Schrijf je je in voor diverse marketing opleidingen en workshops (vanaf €600 ex btw), dan kan je via de KMO-portefeuille rekenen op mogelijke overheidssteun tot 30%.